روش های آذرنجات درباره پیشگیری از کرونا مطلب ویژه

12 آذر

علائم و توصیه های آذرنجات درمورد راهکارهای پیشگیری و درمان ویروس کرونا

راه های انتقال ویروس کرونا
کووید ۱۹ یک بیماری عفونی میباشد که عامل آن ویروس کرونا است. راه های انتقال کرونا ویروس از فرد به فرد از طریق ترشحات راه تنفسی میباشد و قطره‌های بزرگ حاوی ویروس که از طریق سرفه، عطسه و آبریزش بینی انتقال می‌یابند، می‌توانند افرادی را که در محدوده ۲ متر یا نزدیکتر از فرد بیمار قرار گرفتند را بیمار بکنند.

ذرات آلوده پس از سرفه یا عطسه فرد مبتلا به کرونا به مدت ۳ ساعت در هوا باقی می‌ماند و می‌تواند سایر افراد را از طریق تنفس و یا مخاط چشم‌ها نیز آلوده کند. همچنین خود مراقبتی کرونا و رعایت اصول پیشگیری نیز بسیار اهمیت دارد. 
ویروس کرونا می‌تواند موقع سرفه کردن، عطسه کردن، صحبت کردن، آواز خواندن، یا نفس کشیدن، ازطریق ذرات مایع کوچک در دهان یا بینی فرد مبتلا منتقل میشود. اندازه این ذرات می‌تواند از قطرات تنفسی بزرگ‌تر تا هواپخش‌های کوچک‌تر متفاوت باشد.
در هنگام نزدیک بودن به فرد مبتلا به کووید-۱۹، با تنفس ویروس یا لمس کردن سطح آلوده و پس‌از آن لمس کردن چشم‌ها، بینی، یا دهان ممکن میباشد به بیماری مبتلا بشوید. ویروس در فضاهای سرپوشیده و محیط‌های شلوغ آسان‌تر گسترش می‌یابد.

علائم مهم کووید ۱۹ یا کرونا ویروس چه میباشد؟
علائم شایع کووید ۱۹ یا کرونا ویروس شامل تب، خشکی‌ گلو و خستگی میباشد. همچنین علاوه بر این علائم، علائم دیگری همچون از دست دادن حس چشایی و بویایی، برون روی، احساس تهوع و استفراغ، سرگیجه و سردرد، درد عضلانی یا مفصلی نیز وجود دارد.

شدت و ضعف این بیماری در افراد مختلف متفاوت میباشد. در افرادی که به نوع شدید این بیماری مبتلا می شوند علائمی مانند تنگی نفس ، گیجی، تب شدید دیده می‌شود. علائمی که در این افراد کمتر دیده میشود کاهش سطح هوشیاری، افسردگی، اختلال خواب و مشکلات عصبی مانند التهاب مغز، آسیب اعصاب و غیره می‌باشد.

همانگونه که گفته شده شدت و ضعف علائم در افراد  با یکدیگر متفاوت میباشد. واضح است که علائم در افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند شدیدتر از افرادی میباشد که در خانه درمان می‌شوند. همچنین افرادی که حالت خفیف‌تر بیماری را تجربه می‌کنند با یکسری از علائم روبرو نخواهند ش

راهکار های  آذرنجات برای پیشگیری از بیماری کرونا، کوئید ۱۹ چیست؟ 

شستشوی مرتب دست‌ ها و صورت
←پوشیدن ماسک
←رعایت فاصله گذاری اجتماعی
← استفاده از ضدعفونی کننده ها و الکل 
← ایمن نگه داشتن بدن و مصرف ویتامین ها

← حداقل فاصله 1 متر را با افراد رعایت کنید

← در مکان‌های عمومی، مخصوصا در فضاهای بسته یا زمانی که رعایت فاصله فیزیکی ممکن نیست، حتما از ماسک بکنید.
← موقعیت مناسب شرایط بدن خود، واکسن بزنید. راهنمایی‌های محلی را درباره واکسیناسیون دنبال بکنید.
← در صورت عطسه یا سرفه کردن، دهان و بینی‌تان را با دستمال کاغذی یا آرنجتان بپوشانید.
← اگر احساس بیماری در بدن دارید ، در خانه بمانید.
 
← اگر تب، سرفه، یاتنگی نفس داشته باشید، با پزشک خود مشورت بکنید. ازقبل با ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی و درمانی‌تان تماس یافته تا بتوانند شما را به درمانگاه مناسب ارجاع دهند. با این کار علاوه بر محافظت از شما، از شیوع ویروس و عفونت‌های دیگر جلوگیری می‌شود.
 
← زدن ماسک مناسب موجبه جلوگیری از انتقال ویروس میشود. ماسک به‌تنهایی برای محافظت دربرابر کووید-۱۹ کافی نمی باشد و باید در کنار رعایت فاصله فیزیکی و حفظ بهداشتِ دست‌ها باشد. 

نکات مهم در پوشیدن ماسک
نکاتی که در پوشیدن ماسک باید رعایت شود، شست و شوی دست‌ها قبل و بعد از پوشیدن ماسک است . یک ماسک پارچه‌ای برای کسانیکه در محیط‌های کم خطر میباشند مناسب است. 
در ارتباط با فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله حداقل ۱ متر را در فضای باز رعایت شود. درحد ممکن در فضاهای بسته و در فاصله نزدیک با افراد قرار نگیرید. چنانچه مجبور باشید در محیط بسته‌ای قرار بگیرید سعی بکنید با باز کردن پنجره‌ها و یا تهویه مناسب گردش هوا را ممکن سازید.

اگر علائم بیماری داشتید در خانه مانده  و با پزشک خود سریعا تماس بگیرید. سعی کنید نکاتی را که پزشک شما به شما گفته است را رعایت کنید.

در صورت ممکن برای جلوگیری از عفونی کردن دیگران که با شما زندگی می‌کنند از ماسک استفاده بکنید و به یاد داشته باشید که بهترین راه برای جوگیری از انتشار عفونت و ویروس کرونا، ماندن در خانه و کم کردن ارتباطات است. ماسک صورت را نیز افرادی باید استفاده بکنند که دارای علائم کرونا میباشند تا در نتیجه مانع از انتشار بیماری به دیگران بشود. استفاده از ماسک صورت برای کارمندان بخش بهداشت و درمان و افرادی که از بیماران مراقبت می‌کنند، ضروری میباشد. دستانتان را بارها در روز با آب و صابون حداقل برای مدت ۲۰ ثانیه بشویید، بخصوص پس از رفتن به حمام، پیش از خوردن غذا و پس از گرفتن بینی، عطسه کردن یا سرفه کردن، هنگام خرید و...  اگر آب و صابون در دسترس نداشته باشید، از پد الکلی با حداقل ۶۰% الکل استفاده کنید. همیشه دست‌های خود را بشویید و ضد عفونی کنید.

 
مدیریت

آقای بهمن مهتاب مدیر عامل شرکت آذر نجات نگین تبریز(مرکز پرستاری آذر نجات) بنیانگذار مراکز زنجیره ای درمان در منزل آذر نجات تبریز میباشند.

https://azarnejat115.ir

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما