پرستاری سالمندان یک تخصص در رشته پرستاری است

13 دی

 پرستاری سالمندان یک تخصص در رشته پرستاری است که در بسیاری از کشورهای دنیا تدریس می شود. در کشور ما ایران نیز چندی است همراه با توجه بیشتر به طب سالمندی پرستاران نیز برای مراقبت های ویژه سالمندی آموزش می بینند، اما این آموزش گسترده و فراگیر نیست و تعداد کمی از پرستاران را در بر می گیرد.

یک کارشناس ارشد پرستاری هدف این مراقبت را ارتقا و حفظ سطوح عملکردی و کمک به سالمند، انتخاب و استفاده از نیرو و انرژی خود سالمند به منظور تقویت استقلال او می داند.
 
پریناز جهان پیما می افزاید: پرستار به بیمار کمک می کند تا حداکثر حرکات جسمی و انجام امور ارادی را حفظ کرده و با فقدان های روحی، روانی، اجتماعی و جسمی تطابق یابد. بر طبق این تعلیمات، پرستاری که در پرستاری سالمندان گواهی می گیرد، دارای دانش تخصصی در زمینه تغییرات حاد و مزمن سالمندان است. این کارشناس استفاده از خدمات پرستاران سالمندان را در مراقبت های درازمدت بسیار موثر می داند و می افزاید: وقتی پرستار در مورد مسائل بالینی که پرستاران و سالمندان با آن روبه رو هستند به دانش جدید مجهز باشد به طور معنی داری از افت کیفیت مراقبت و افت کلی سلامتی و موارد مرتبط با آن کاسته می شود.
 
پرستار برای حفظ عزت و حداکثر استقلال، با وجود فقدان های جسمی، اجتماعی و روانی به سالمند کمک می کند.
 

 

 

مدیریت

آقای بهمن مهتاب مدیر عامل شرکت آذر نجات نگین تبریز(مرکز پرستاری آذر نجات) بنیانگذار مراکز زنجیره ای درمان در منزل آذر نجات تبریز میباشند.

https://azarnejat115.ir

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما